fredag 8 juli 2011

Spirited Away - Hayao Miyazaki

Hej! Jag hann inte berätta om min favorit film! Det passar rätt bra att skriva om den eftersom det är ju en film, och det är ju det jag egentligen ska skriva om.... Om jag inte ändrar mig ;). Ja iaf (I Alla Fall) min favorit film är rätt lätt o gissa eftersom om jag inte har skrivit fel i redigera profil så står det ovanför detta! Spirited Away gjord av: Hayao Miyazaki. Filmen handlar om Chihiro som tillsammans med sina föräldrar flyttar ut på landet. På vägen till familjens nya hus hamnar de framför en tunnel, efter att Chihiros självsäkre far försökt ta en genväg. Föräldrarna blir nyfikna och vill se vad som är på andra sidan av tunneln, och Chihiro följer med. Vad de inte är medvetna om är att de nu vandrar in i andarnas och spökenas värld. Föräldrarna förvandlas till grisar efter att de satt i sig av maten de funnit längs en liten stadsgata som tycks vara öde. Det är den emellertid inte, då den ligger i anslutning till ett stort badhus dit Japans andar och gudar på natten beger sig för att tvätta sig. Chihiro tvingas ta tjänst i badhuset, i sitt letande efter ett sätt att förvandla sina föräldrar till människor igen. Förstår ni nu varför det är min favorit film? :D. Men alla är olika...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar