lördag 2 juni 2012

Recept - Rabarber Smulpaj

YAAY!! DET ÄR LÖRDAG!! Dagen ska börjas med min fina smulpaj från igår :3 Jätte god!


Rabarber Smulpaj, Du behöver:

2 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl (Det är typ brunt mjöl?)
3 Stora rabarber (Jag använde 7 små..)
1 dl socker
150 g margarin
Hoppas att jag inte har glömt något nu HAHA
+ Lite vaniljsocker och vanligt socker

Så ska du göra:

Sätt ugnen på 200 grader och smöra en pajform eller nåt liknande.
Tvätta rabarberna och sen skär dom i bitar som är typ 1 cm.
När du är färdig med det så sätter du dom i pajformen och börjar blanda:
socker, margarinet (smör funkar väl också) och mjölet. Typ, blanda med fingertopparna eller nåt tills det blir bra, kom ihåg att degsaken ska bli smulig! (Glömde det innan -.-) INNAN du typ "häller i" smulpajen med raberberna så ska du först strö lite vaniljsocker och socker över rabarberna.
Och sen häller du i smuldegsaken. Smulpajen ska vara i ugnen i ungefär 30-20 minuter.

MUMS!

Jag var i min sommarstuga för inte så länge sedan.. Och så hittade jag lite bilder i datorn! Så jag tänkte visa dom!

Här är lite av mitt block! Ni  MÅSTE se hur den ser ut nu! Fast inte nu..
 Tänk er att springa igenom det där!
 Blomma :P



On the way home!
På väg hem..

1 kommentar: