onsdag 16 maj 2012

Lite extra om pjäsen och det..

Hej!! Jag kom precis hem och umm... Ja detta hände när jag inte bloggade innan:

Innan när vi skulle ha en pjäs så kom ingen som skulle jobba backstage, alltså dom som jag brukar hänga med i skolan :) Mirjam, ----- och Leona.

Eftersom dom inte orkade och tyckte att det inte var lönt att komma... Så de andra i klassen blev lite sura på dom. ----- skulle ha utvecklings samtal den dagen och då sa hon att hon inte skulle komma på pjäsen eftersom Mirjam inte orkade. Asså? Hon sa det till läraren, typ som om det var Mirjams fel??

Och när vi skulle bowla så gick ----- och Leona åt på MC, jag och Mirjam brydde oss inte.

När dom kom tillbaka till skolan berättade Leona till oss att ----- bjöd henne på MC bara för att vi skulle bli avundsjuka och inte för att hon gillade henne som en vän.

(För att jag och Mirjam gick ut en gång för att köpa klubbor)

Så idag så pratade vi inte med henne. Och så blev hon nog lite ledsen.. Hon är snäll (ibland..) men bara lite, känslig.. Och så skvallrar hon för lärarna om allting.

Vår engelska lärare snackade med oss om det. Eftersom ----- hade sagt allt till läraren -.-'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar