lördag 3 mars 2012

Krösusen, KROKOS!!!

Hej :), idag var jag på kyrogården i Lund för att hälsa på min farmor. Och på vägen ut ur dörren (Min lägenhet) så såg jag en Krösus Krokos.... Om det nu kallas så men ja i alla fall, så plockade jag den och satte mig i bilen med min pappa. Efter några minuter hade blomman slått ut, i min hand! Vilken känsla alltså :), typ som om man kan trolla och sånt :). Nä man jag kände mig lite som en gud eller något, hehe. Och så var jag ju tvungen o ge den vatten, vilket jag inte kunde eftersom jag var i bilen så jag spottade på den xD, så den fick min saliv!

Det måste ni testa!! (Men det kanske ni redan visste om :)

1. Plocka en krösus krokos (en som inte har slått ut än)

2. Ge den lite vatten

3. Håll den i handen och gå till ett varmt ställe

4. Vänta och sen se resultatet!


(Plockade en till på vägen hem)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar